forum.wfido.ru  

Вернуться   forum.wfido.ru > Архив эх > ARC.RU.AVIATION

 
 
Опции темы Опции просмотра
  #11  
Старый 15.10.2018, 19:19
Valentin Davydov
Guest
 
Сообщений: n/a
По умолчанию Re: Небольшая недоработка. За катастрофу самолета с детьми швейцарские

Valentin Davydov написал(а) к Alexey Platonov в Sep 07 20:46:10 по местному времени:

From: Valentin Davydov <sp@m.davydov.spb.su>
Subject: Re: Небольшая недоработка. За катастрофу самолета с детьми швейцарские

> From: "Alexey Platonov" <oooliklii@mtu-net.ru>
> Date: Mon, 10 Sep 2007 15:58:06 +0000 (UTC)
>
>Вот цитата из небольшого исследования Димы Володина:
>=====================================
>TU154M Flight Operations Manual
>
>The TU154M Flight Operations Manual ("РУКОВОДСТВО ПО ЛЕТНОЙ ЭКСПЛУАТАЦИИ
>ТУ154M"), chapter 8.18.3.4, dated 6 December 1999 describes the significance
>of TCAS with the following passage:
>
>(1) ...
>
>(2) For the avoidance of in-flight collisions is the visual control of the
>situation in the airspace by the crew and the correct execution of all
>instructions issued by ATC to be viewed as the most important tool. TCAS is
>an additional instrument which ensures the timely determination of oncoming
>traffic, the classification of the risk and, if necessary, planning of an
>advice for a vertical avoidance manoeuvre.
>
>[тем не менее, в другом месте того же РЛЭ]
>
>The operational basics, regulations and procedures for the handling of
>equipment and systems are defined in the Flight Operational Instruction for
>the TU154M ("РУКОВОДСТВО ПО ЛЕТНОЙ ЭКСПЛУАТАЦИИ ТУ154M").
>
>In Section 8.18.3, page 8.18.1/2 dated 22 March 2001 the procedures to be
>followed by the crew are documented under the title "Collision Avoidance
>System TCAS-2000/Transponder Mode S, Version 7 made by Нoneywell".
>[...]
>In subsection 8.18.3.2, the normal operation of the system is described. No.
>4 of this subsection, page 8.18.6 dated 6 December 1999, includes the
>following for the individual stages of flight:
>
>All flight phases:
>
>For the conduct of the flight changes in the airspace which are displayed on
>the VSI/TRA are to be observed. Follow the advisories issued by the system
>for the avoidance of collisions.
>
>En-route flight:
>
>After reaching the en-route flight level switch the range over to 40 NM and
>N (normal coverage).
>
>This sentence is followed by the following items under the title
>"ATTENTION":
>
>1. Prior to following the resolution advisory it is necessary to get contact
>with the conflicting traffic.
>
>2. The advisory is to be followed safely and smoothly without exceeding the
>operating limitations indicated in the operating instruction for the TU154M.
>The system assumes that the crew will react within five seconds after an RA.
>
>3. It is prohibited to initiate a manoeuvre contrary to the advisory issued
>by the system.
>
>[конец цитатам]
>
>Как я посмотрю, и туполевцы про.бали двусмысленность и
>несоответствие ICAO/JAA, и сертифицирующие органы, и пилоты всё это мимо
>кассы пропустили на учёбе. Получилось как всегда.

Не вижу никакой двусмысленности. Вначале: "Визуальное наблюдение воздушной
обстановки экипажем и чёткое выполнение всех указаний диспетчерской службы
следует рассматривать как важнейшее средство избежания столкновений в полёте".
А в конце: "1. Прежде, чем следовать рекомендациям TCAS, необходимо войти в
контакт с мешающим судном... 3. Воспрещается производить манёвр,
противоположный рекомендации системы TCAS". Противоречия нет: обе
рекомендации ("слушай диспетчера" и "слушай TCAS") предполагают (визуальный)
контакт со вторым самолётом, то есть правильные (не противоречащие РЛЭ)
действия экипажа - лететь дальше и пытаться разглядеть что-то в ночи, а не
начинать маневрировать супротив TCAS.

Вал. Дав.

--- ifmail v.2.15dev5.4
 


Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход


Текущее время: 01:31. Часовой пояс GMT +4.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc. Перевод: zCarot